Skocz do zawartości


Polecane posty

Wesoły
BrakLoginu

Cudze chwalicie swego nie znacie, mawiają.

W Polsce nigdy nie brakowało zdolnych inżynierów i dzięki temu już na początku XX wieku zaczęły się próby stworzenia rodzimego pojazdu.

Pierwszy seryjny polski samochód budowany w latach 1927–1931 (według projektu Tadeusza Tańskiego) przez warszawski zakład Centralne Warsztaty Samochodowe. Projektowanie samochodu rozpoczęto w 1922 roku. Trzy lata później powstał już pierwszy prototyp wyposażony w specjalnie skonstruowane podwozie i nadwozie. CWS T-1 zaprezentowano po raz pierwszy na targach we Lwowie. W ciągu czterech lat produkcji złożono ok. 500 osobowych egzemplarzy T-1 oraz ok. 300 pojazdów użytkowych w różnych wersjach.

294325-Juz-niedlugo-taki-samochod-bedzie

00033M1JEOAE4DKR-C122-F4.jpg

Replika CWS T-1 w polskich barwach

Edytowano przez admin
Zmiana tytułu tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wesoły
bywalec1

Drobna korekta: w czasach o ktorych piszesz jeszcze nikt nie wiedział że Polska bedzie PRL-em.  (To a propos tytułu wątku).

Samochody PRL-u to warszawy, syrenki, potem polskie fiaty (mały i duzy) wreszczie polonezy. Plus cała plejada dostawczych, ciążarowych i autobusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wesoły
BrakLoginu

Tak, masz rację. Tytuł nie do końca adekwatny, ale chciałem pociągnąć temat właśnie do tych legend z PRL-u, ale zmieni się tytuł tylko jeszcze nie wiem jaki by był najbardziej trafny? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wyczerpany
Cooliberek

Bywalec zapomniałes jeszcze o Nyskach :) Starach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wyczerpany
Cooliberek

z23279793IH,Syrena-105.jpg

Jestem ciekawa czy ktos pamioęta naszą kochaną rodzimą  Pyrkoczącą Syrenkę :)   zawsze można ją było odróżnić od innych samochodów właśnie tym odgłosem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wesoły
BrakLoginu

Syrena – rodzina polskich samochodów osobowych i dostawczych produkowanych w latach 1957–1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Wyprodukowano 521 311 egzemplarzy.

Syrena 100:
1280px-Muzeum_In%C5%BCynierii_Miejskiej_

 

Cytat

W 1956 roku zarządzono wdrożenie samochodu Syrena do produkcji, z zakładanym poziomem 10 tys. egzemplarzy rocznie. Po prawie czteroletnim okresie prac nad konstrukcją nowego samochodu małolitrażowego, 20 marca 1957 roku rozpoczęto jego produkcję. Pierwszy model Syreny początkowo nie nosił oznaczenia liczbowego, a dopiero po pojawieniu się kolejnej wersji 101 zaczęto pierwszy model oznaczać jako 100.

Źródło: Wikipedia

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacenty
Napisano (edytowany)

Daaawno temu w pracy takie mieliśmy:3D-model-_qqqnhex.jpgA po robocie tym można było wybrać się na przejażdżkę ->unnamedjp_qqqnhen.jpgciesząc się z komfortu bo można było trafić na coś dziwniejszego->unnamed-1_qqqnhee.jpg    ...A Warszawy to były pościgowe Milicji Byly-kome_qqqnheq.jpg

 

Edytowano przez Jacenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Publikujesz jako gość. Jeśli masz konto, Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  





Chat Nastroik

Chat Nastroik

Proszę wpisać nazwę wyświetlaną

×
×
  • Utwórz nowe...