Skocz do zawartości


Zaloguj się, aby obserwować  
Brunetka

Do czego służą włoski na nowych oponach?

Polecane posty

Brunetka

Opony to wbrew pozorom bardzo zaawansowane technologicznie i skomplikowany w budowie element wyposażenia samochodu. Oprócz oznaczeń, które zawierają wszystkie niezbędne informacje, jest na nich jeszcze jeden element wzbudzający kontrowersje. Są to włoski na bieżniku.

Według wielu internetowych ekspertów włoski na bieżniku opony są dowodem na to, że opona jest nowa i na tym ich rola się kończy. Z biegiem czasu i wraz z pokonywanymi kilometrami wycierają się, aż w końcu znikną. To rzeczywiście przydatna informacja, ale nie można jej przeceniać, bo po pierwsze w rowkach są specjalne znaczniki, które informują o głębokości bieżnika, a jeśli chodzi o wiek opony, to na jej bocznej ściance jest odlana informacja o dacie produkcji. Więcej o tym i innych oznaczeniach można przeczytać w naszym tekście. Czytaj dalej...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


alan
Dnia 7.08.2018 o 01:23, Brunetka napisał:

Opony to wbrew pozorom bardzo zaawansowane technologicznie i skomplikowany w budowie element wyposażenia samochodu. Oprócz oznaczeń, które zawierają wszystkie niezbędne informacje, jest na nich jeszcze jeden element wzbudzający kontrowersje. Są to włoski na bieżniku.

Według wielu internetowych ekspertów włoski na bieżniku opony są dowodem na to, że opona jest nowa i na tym ich rola się kończy. Z biegiem czasu i wraz z pokonywanymi kilometrami wycierają się, aż w końcu znikną. To rzeczywiście przydatna informacja, ale nie można jej przeceniać, bo po pierwsze w rowkach są specjalne znaczniki, które informują o głębokości bieżnika, a jeśli chodzi o wiek opony, to na jej bocznej ściance jest odlana informacja o dacie produkcji. Więcej o tym i innych oznaczeniach można przeczytać w naszym tekście. Czytaj dalej...

 

 

Porządny producent nie odda klientowi oponę z włoskami tylko je przytnie ze względów bezpieczeństwa. Obecnie nie po włoskach stwierdza się czy opona była używana tylko po namalowanym znaczniku w formie paska w koło bieżnika opony.

  • Lubię to! 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wyczerpany
Cooliberek

Jak wiem to te wloski na oponach dają to że lepsza jest przyczepność opon do podłoża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oszołomiony
checazzo

 

Dnia 17.05.2020 o 13:06, alan napisał:

 

Porządny producent nie odda klientowi oponę z włoskami tylko je przytnie ze względów bezpieczeństwa. Obecnie nie po włoskach stwierdza się czy opona była używana tylko po namalowanym znaczniku w formie paska w koło bieżnika opony.

 

Dnia 21.07.2020 o 23:22, Cooliberek napisał:

Jak wiem to te wloski na oponach dają to że lepsza jest przyczepność opon do podłoża

Oboje się mylicie. Te "włoski" niczego kompletnie nie oznaczają a ich żywotność to góra 50-100 km. :D Fajne teorie snujecie. :D

  • Lubię to! 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alan
Dnia 5.10.2021 o 23:04, checazzo napisał:

 

 

Oboje się mylicie. Te "włoski" niczego kompletnie nie oznaczają a ich żywotność to góra 50-100 km. :D Fajne teorie snujecie. :D

 

Chyba na bieżnikowanych, żaden szanujący się producent nie zostawi ich na nowej oponie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rozczarowany
mk777
Dnia 17.05.2020 o 13:06, alan napisał:

 

Porządny producent nie odda klientowi oponę z włoskami tylko je przytnie ze względów bezpieczeństwa. Obecnie nie po włoskach stwierdza się czy opona była używana tylko po namalowanym znaczniku w formie paska w koło bieżnika opony.

Paski mają tylko funkcję użyteczną dla magazynu. Niektóre rozmiary nie mają pasków. Dzięki tym kolorowym paskom, magazyn wie jaki rozmiar opon stoi w danym słupku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rozczarowany
mk777

Włoski są pozostałością procesu wulkanizacja w formie. Usuwają nadmiar gumy.. która mogłaby zmienić kształt lub wagę opony. Większość producentów je przycinać..  ponieważ ich odcięcie poprawią przyczepność i pozwala też odzyskać materiał

  • Lubię to! 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alan
Dnia 19.04.2022 o 08:38, mk777 napisał:

Włoski są pozostałością procesu wulkanizacja w formie. Usuwają nadmiar gumy.. która mogłaby zmienić kształt lub wagę opony. Większość producentów je przycinać..  ponieważ ich odcięcie poprawią przyczepność i pozwala też odzyskać materiał

A ty zapewne pani magazynier lub technolog produkcji gumek ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rozczarowany
mk777
Dnia 22.04.2022 o 17:23, alan napisał:

A ty zapewne pani magazynier lub technolog produkcji gumek ;)

 

Nie. Ja po prostu żyję z opon, więc się na tym znam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Publikujesz jako gość. Jeśli masz konto, Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  





Chat Nastroik

Chat Nastroik

Proszę wpisać nazwę wyświetlaną

×
×
  • Utwórz nowe...